torsdag 25. februar 2010

Snørr og gørr ...


I en koselig bursdag i helga kom jeg i snakk med en fyr, og under samtalen kommer vi inn på temaet sykdom, selvfølgelig. Samtalen er lett og ledig som selve selskapet.
Plutselig får jeg slengt rett i fleisen; - Ja, grunnen til at DU ikke har fått svineinfluensa, vettu, er at VI ANDRE har tatt vaksine!!!
Og jammen ble jeg paff! Jeg som faktisk tror jeg aldri har hatt influensa i hele mitt liv. Han mente det oppriktig! Og han la ikke skjul på at han mente jeg var en snylter heller ...!

Men nå sitter vi her da - med rennede nese, ikke svineinfluensa - jeg og lillefrøken ... og ser det komiske i det. Jeg siterer fra boken Mustafas kiosk; "Jeg har pusset nese nå i godt og vel en uke. Jeg har en tønne full av snørr, den har jeg tenkt å bruke. Til å tømme ut i bakken, grønn og herlig gørr. Tenk, hvor fint, en sommerdag å stå på ski i snørr."

1 kommentar: