onsdag 9. juni 2010

Når mor er syk gjør barna som de ...

Jeg har ligget under dynen i flere dager og håpet at basseluskene som herjer i kroppen min skal gi seg. Jeg har prøvd meg på jobb, men med variabelt utfall. Så var det slutt. I dag klarte jeg ikke det heller ...
Slapp og elendig sier du?! Jeg orket ikke engang å levere lillefrøken i barnehagen, selv om den bare ligger hundre meter unna ...

Men; Lillefrøken har ingen fare hun, for den damen blir ikke oppråd!
Mens jeg har snufset og hostet på sofaen har hun kost seg på YouTube. Å være bare fire år er ingen hindring. I ørska har jeg hørt både tegnefilmer, kakebakeprogrammer og Jeff Dunham-show og hun har skrattet i vei ... Småe travle skritt i trappa på forskjellige ærend ... og det var det som foregikk i kjelleren jeg ikke har fått med meg.

Smarte lillefrøken! Hun har laget seg sin egen hjemmelaget is!
Stolt som en hane vil hun gi meg en prøvesmak - den er god altså, forsikrer hun.

Hun har fylt et plastglass med solbærsirup og satt ei plastikkskje oppi. Må jo ha pinne i isen.
Hun forsto vel at mamma ikke orket på butikken i dag, og dermed tok hun skjeen i egne hender, bokstavelig talt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar